Acte de lliurament de les Beques per a estudiants universitaris

El dimarts 26 de Novembre a la Masia Freixa de Terrassa es va fer l'acte de lliurament de les Beques per a estudiants universitaris, concedides per l'Ajuntament de Terrassa.

A l'acte, presidit pel Regidor d'Universitats el Sr Josep Forn, es varen lliurar 12 beques a estudiants de Doctorat, Treball Final de Màster i Treball Final de Grau dels diversos centres de Terrassa. Entre ells, cal mencionar l'estudiant de doctorat del programa en Enginyeria Òptica, Maria Ballesta García qui, sota la supervisió del professor Santiago Royo, està desenvolupant una tesis que porta per títol: "Propagació de feixos polaritzats en mitjans dispersors: aplicació a sistemes òptics polarimètrics actius en entorns de boira per al vehicle autònom", al Centre de Desenvolupament de Sensors, Instrumentació i Sistemes (CD6). Aquesta tesis forma part d'un projecte més ampli "Sensors làsers millorats en medis dispersors mitjançant polarització" que pretén investigar com l’ús de la propietat de polarització de la llum podria aportar millores significatives en alguns aspectes dels sistemes òptics adaptats a situacions climatològiques adverses i a teixits no transparents per aplicacions biomèdiques (medis tèrbols i dispersors).

Les beques es concedeixen després de valorar diversos aspectes dels treballs, entre ells l'originalitat, la multidisciplinarietat o la innovació i aplicació pràctica. El tribunal avaluador dels treballs es troba format per professors investigadors dels diversos centres de la ciutat, entre ells el professor Genís Cardona, com a representant de la FOOT.