Defensa de la Tesi Doctoral per part de la Professora de la Facultat d' Òptica i Optometria de Terrassa, Marta Lupón Bas

La professora Marta Lupón Bas defensarà la seva Tesi Doctoral el proper dia 7 d'abril de 2022

La defensa de la seva Tesi Doctoral "CUIDATGE INFORMAL D’INFANTS I ADOLESCENTS AMB DISCAPACITAT VISUAL: afectació en la qualitat de vida dels pares i anàlisi de pàgines web com a recursos per a l’alfabetització", serà el proper 7 d' abril de 2022  a les 12h  a l’a sala d' audicions de la Facultat d' Òptica i Optometria de Terrassa (Carrer del Violinista Vellsola, 37, 08222 Terrassa).

La Tesi Doctoral, ha estat dirigida  pels  Dr. Manuel Armayones Ruiz (UOC) i Dr. Genís Cardona Torradeflot (UPC).

En aquesta tesi s’analitza de quina manera l’exercici del cuidatge afecta la qualitat de vida dels pares de fills amb discapacitat visual, i quin és el potencial de les pàgines web com a elements d’alfabetització de les famílies.

Els resultats mostren que l’afectació de la qualitat de vida és principalment en el pla psicològic i en el domini de l’entorn (oportunitats laborals, de formació, i de realització personal).. Hi influeixen la manca de coneixement i sensibilitat generals (envers la discapacitat visual, i envers les seves implicacions en el desenvolupament dels fills), el desajust entre les expectatives de suport i el suport percebut (p.e. en l’escolarització d’infants amb baixa visió), i la impotència per l’absència de tractaments eficaços. A més, es fa palès un rol de gènere tàcitament normalitzat, que recau en les mares.

També es conclou que el potencial de les pàgines web amb informació relacionada amb la discapacitat visual infantojuvenil com a elements d’alfabetització de les famílies és limitat. La qualitat de les pàgines web en espanyol amb informació relacionada no és bona, ni en termes de confiança ni en termes de llegibilitat. Es constata l’escassa presència de pàgines web accessibles, i la nul·la presència de pàgines adreçades específicament a la població infantojuvenil.