L’Agencia de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) de la Generalitat de Catalunya ha atorgat al grup de recerca Visió, Optometria i Salut (VOS) el Reconeixement de Grup de Recerca Emergent (GRE)

La Generalitat de Catalunya a través de l’AGAUR, ha obert una convocatòria d’ajuts per donar suport a les activitats dels grups de recerca de Catalunya (SGR- Cat 2021). Es en el context d’aquest marc, que el grup de recerca VOS associat al Centre de Visió Universitària (CUV) i al Departament d’Òptica i Optometria (DOO) ha obtingut el reconeixement de Grup de Recerca Emergent (GRE).

Aquest reconeixement, implica un impuls a  les activitats de recerca del grup, que permet reforçar l’impacte científic, econòmic i social de la seva recerca, així com la promoció de la seva projecció internacional.

El grup de recerca Visió, Optometria i Salut (VOS) coordinat per la Doctora Laura Guisasola, incorpora 11 investigadores/s amb perfils i experteses molt diversos, incloent la física i l’òptica aplicada, la psicologia, l’optometria clínica i la salut pública.

El denominador comú es troba en l'interès pels aspectes més clínics de les ciències de la visió, desenvolupant recerca amb aplicació immediata a la pràctica clínica diària de l’optometria i a la gestió dels pacients així com en projectes de disseny epidemiològic longitudinal.

En aquest sentit, les línies de treball del VOS giren al voltant de l'estudi del desenvolupament visual, l’aparició, progressió i control de la miopia en infants, de les lents de contacte i superfície ocular,  incloent la llàgrima, i l'estudi de les desigualtats socioeconòmiques i de gènere en la salut visual poblacional.