L’estudiant Raquel van Ginkel ha presentat el seu treball de recerca al Congresso Internacional de Optometria e Ciências da Visão 2022

L’estudiant de Màster d’Optometria i Ciències de la Visió Raquel van Ginkel ha presentat el seu treball de recerca al Congresso Internacional de Optometria e Ciências da Visão 2022

L’estudiant de Màster d’Optometria i Ciències de la Visió Raquel van Ginkel ha presentat el seu treball de recerca al Congresso Internacional de Optometria e Ciências da Visão 2022. La part pràctica d'aquest estudi es va fer a la Universitat de Minho, a Portugal, al CeorLAB dirigit pel professor González-Méijome. Per part de la FOOT va ser supervisast pel professor Genís Cardona i defensat al Gener 2022, obtenint la qualificació de Matrícula d’Honor. De la primera part d'aquest TFM se n'ha publicat un article a la revista Photonics.

El seu estudi, que s'emmarcà dins d'un projecte més ampli de recerca en el que col·laborà amb una estudiant de doctorat (María Mechó), avaluà els canvis refractius i aberromètrics a la perifèria nasal i temporal (fins a 20 graus d'excentricitat) mitjançant un aberròmetre de Hartmann-Shack en subjectes sans i emmetrops, en condicions d'estímul acomodatiu de 2,5 i 5D i de llum d'estímul blanca i vermella. A trets generals, els resultats posaren de manifest que amb l'acomodació la refracció perifèrica esdevé miòpica, és a dir, la imatge cau davant de la retina. Clínicament aquests resultats són interessants, ja que sovint es parla que el desenfocament perifèric hipermetròpic pot ser una de les causes de la progressió de la miopia, conduint a un augment de la longitud axial de l'ull. Hi ha debat sobre si les hores de treball de prop poden contribuir a aquest augment miòpic, si bé sembla que altres factors (com les hores a l'aire lliure) són més determinants. El treball realitzat per la Raquel dona suport al fet que l'acomodació precisament ajudaria a portar la imatge cap a davant de la retina a la perifèria.

Link a la publicació científica "The Effect of Accommodation on Peripheral Refraction under Two Illumination Conditions", Raquel van Ginkel, María Mechó, Genís Cardona, José Manuel González-Méijome.