La Dra. Meritxell Vilaseca nova Catedràtica

El Departament d’Òptica i Optometria de la UPC està d’enhorabona: tenim una jove nova catedràtica.

La doctora Meritxell Vilaseca te un currículum espectacular: Es va diplomar en Òptica i Optometria a la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (1996), es va llicenciar en Física a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) el 2000 i va obtenir el doctorat en Enginyeria Òptica el 2005. La  seva recerca es centra en l’òptica visual i biofotònica, tècniques d’imatge en color i hiperespectral per aplicacions industrials i biomèdiques. És autora de 57 articles en revistes indexades, de 144 comunicacions en congressos nacionals i internacionals i coinventora de 9 patentes, 2 en explotació. Ha participat en més de 70 projectes d’investigació (públics i privats), liderant-ne 17. Ha dirigit 7 tesis doctorals i en supervisa 3 més.  Actualment lidera el grup VISual Optics and SPECtral Imaging (VISPEC) del Centre de Desenvolupament de Sensors, Instrumentació i Sistemes (CD6) d’on és també la directora científica. És secretària acadèmica  de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT-UPC), vicepresidenta del Comitè de Color de la Sociedad Española de Óptica (SEDOPTICA) i membre del Comitè Tècnic TC8 -07 de la 8ª Divisió de la CIE (Comisión Internacional de Iluminación) "Multiespectral Imaging" i de l’European Optical Sociedad (EOS).

La Dra. Meritxell Vilaseca va quedar primera del Programa de Càtedres (Convocatòria 2018) i va obtenir un 10 en cada una de les proves realitzades. Moltes felicitats companya!